ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ

Υπότιτλοι
Η ΑΝΑΔΥΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΑΓΓΛΙΑ, ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΗΠΑ
Περιεχόμενα

1. Η ΑΝΟΜΟΙΟΓΕΝΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Φοίτηση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση

Φοίτηση στην μεταπρωτοβάθμια εκπαίδευση

Διδάσκοντες

Γραμματισμός


2.ΟΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΚΑΤΑΒΟΛΕΣ ΤΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Φιλελεύθερη Θεωρία

Εκπαίδευση και Βιομηχανική Επανάσταση

Αστικοποίηση, προλεταριοποίηση και οι μεταβαλλόμενες δομές της οικογενειακής ζωής

Margaret Archer: μια βεμπεριανή προσέγγιση

 

3.ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ

O Marx και ο Engels για το Κράτος

Ο Gramsi για το κράτος και την Ηγεμονία

Συγκρότηση κράτους και ανομοιογενής εκπαιδευτιή ανάπτυξη


4.ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΡΑΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ

Εκπαίδευση και Απολυταρχία στην Πρωσία

Η διαμόρφωση της εθνικής εκπαίδευσης στην Πρωσία

Εκπαίδευση και Απολυταρχία στη Γαλλία

Προσχέδια για μια εθνική εκπαίδευση

Εκπαίδευση και Γαλλική επανάσταση

Ναπολέων και εθνική εκπαίδευση

Εκπαίδευση και Κράτος μετά την Παλινόρθωση των Βουρβόνων

Εκπαίδευση και Αστική Ηγεμονία

 

5.Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΩΝ ΗΠΑ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΕΘΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΤΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ

Η εκπαίδευση κατά την αποικιακή περίοδο

Εκπαίδευση και Αμερικανική Επανάσταση

Η εκπαίδευση στην πρώιμη Δημοκρατία

η εποχή της μεταρρύθμισης

 

6.Η ΑΓΓΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟ ΚΡΑΤΟΣ

Οι ιδιοτυπίες των Άγγλων

Εκπαίδευση και Φιλελευθερισμός, 1780 -1839

Κρυφή γραφειοκρατία, 1839-1869

Το συμβιβαστικό σύστημα, 1870-1902

 

Συμπέρασμα: Η φιλελεύθερη κληρονομιά

Βιβλιογραφία

ΕΚΔΟΣΕΙΣ
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ
ΚΩΔΙΚΟΣ
AND01001
ΣΕΛΙΔΕΣ
484
Γλώσσα
Ελληνικά
Αριθμός αντιτύπων
1
Ψηφιακό αρχείο
Off
Εισαγωγή/Πρόλογος
Π.Γ. Κιμουρτζής
Τόπος έκδοσης
ΑΘΗΝΑ
Αριθμός έκδοσης
1
Οπισθόφυλλο

Το βιβλίο αυτό του Αndy Green είναι θεμελιώδες για την εκπαιδευτική βιβλιογραφία. Έχει χαρακτηριστεί σημαντικό, έχει συζητηθεί πολύ και έχει επηρεάσει δραστικά την εκπαιδευτική σκέψη σε όλη τη Δύση. Συγκεντρώνει δυσεύρετα στοιχεία, οργανώνει την ήδη καταγεγραμμένη βιβλιογραφία, ενώ ταυτόχρονα διακρίνεται για την πρωτοτυπία και τον ερμηνευτικό δυναμισμό του. Μέγιστα προτερήματα του βιβλίου είναι ο συγκριτικός χαρακτήρας και η ευρεία ιστορική ματιά του. Εθνικές εκπαιδευτικές μελέτες υπάρχουν πολλές, -κάποιες μάλιστα προχωρούν και σε περιορισμένη συγκριτική θεώρηση μερικών εκπαιδευτικών συστημάτων-, αλλά η θεώρηση γίνεται, ως επί το πλείστον, για μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Αντιθέτως, το βιβλίο του Α. Green απλώνεται σε βάθος χρόνου: μας παρέχει πληροφορίες για τις εκπαιδευτικές συνθήκες προ του 1789 και εμβαθύνει στον προβληματισμό για την ανάπτυξη τους κατά τον 19ο αιώνα. Εκπέμπει με σαφήνεια το μήνυμα ότι είναι εσφαλμένη και μονομερής η διάχυτη αντίληψη πως η μελέτη της εκπαίδευσης είναι ανεξάρτητη από τη μελέτη του κράτους. Με ένα λόγο, το βιβλίο του Α. Green αποτελεί μια εξαιρετική επισκόπηση της εξέλιξης των εκπαιδευτικών συστημάτων της Αγγλίας, της Γαλλίας της Πρωσίας και των ΗΠΑ από τον 18ο αιώνα. Επίσης όμως, σηκώνει το πέπλο και για όσα συμβαίνουν στην εκπαίδευση έως ακόμη και σήμερα.