Ιστορία των επιχειρήσεων Ωνάση 1924-1975

Περιεχόμενα

Πρόλογος Προέδρου Ιδρύματος Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης
Προλεγόμενα και ευχαριστίες
Εισαγωγή
Η οικογένεια Ωνάση. Οικογενειακό και επιχειρηματικό δίκτυο
Τζελίνα Χαρλαύτη
Η επιχειρηματική πορεία του Αριστοτέλη Ωνάση, 1924-1975
Τζελίνα Χαρλαύτη
Η περίοδος του Ωνάση στην Αργεντινή (1923-1240). Η διαμόρφωση ενός επιχειρηματία
Μαρία Δαμηλάκου
"Ωνασιάδα". Η σύγκρουση με το ελληνικό εφοπλιστικό κατεστημένο
Τζελίνα Χαρλαύτη
Η μεγάλη καινοτομία: η υπεράκτια αυτοκρατορία
Τζελίνα Χαρλαύτη
Οι άνθρωποι του Ωνάση. "Επιχειρηματική οικογένεια", διοίκηση και διαχείριση
Τζελίνα Χαρλαύτη
Δεξαμενόπλοια, πετρέλαιο και χρήμα. Καινοτομία στη ναυπηγική και την εμπορική τραπεζική
Τζελίνα Χαρλαύτη
Η φαλαινοθηρία στις Νότιες Θάλασσες και την Ανταρκτική
Lars Scholl
"Ιστορία παιγνίων". Η σύγκρουση με τις Ηνωμένες Πολιτείες
Τζελίνα Χαρλαύτη
Η Ολυμπιακή Αεροπορία, 1956-1974
Αλεξάνδρα Παπαδοπούλου
ΩΜΕΓΑ Βιομηχανικών Επενδύσεων ΑΕ
Χρήστος Τσάκας
Παγκόσμια κινητικότητα: Πολιτική δικτύωση και κοινωνικότητα
Τζελίνα Χαρλαύτη
ΕΝΘΕΤΟ: "Μα το Θεό - Τι υπέροχο σκαρί!": η θαλαμηγός "Χριστίνα"
Lars Scholl
Μετά τον Ωνάση: Ο εφοπλιστικός όμιλος Ωνάση από το 1975 μέχρι σήμερα
Τζελίνα Χαρλαύτη
"Εν πλω". Το Αρχείο Επιχειρήσεων Αριστοτέλη Ωνάση
Αμαλία Παππά, Αλεξάνδρα Παπαδοπούλου, Τζελίνα Χαρλαύτη
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ
Οι συγγραφείς του τόμου
Ευρετήριο

Λέξη/κλειδί
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ
ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΑ
ΚΩΔΙΚΟΣ
no_code
ΣΕΛΙΔΕΣ
706
Γενικά

Ο Αριστοτέλης Ωνάσης είναι ο διασημότερος εφοπλιστής του 20ού αιώνα, ο άνθρωπος που ενσαρκώνει το πρότυπο του μεγιστάνα εφοπλιστή, το σύμβολο της ελληνικής επιχειρηματικότητας σε παγκόσμιο επίπεδο. Την 1η Ιανουαρίου 2000 το κύριο άρθρο του περιοδικού Lloyd's List είχε τίτλο "Γίγαντες που άλλαξαν την εικόνα της ναυτιλίας", και στις φωτογραφίες που το συνόδευαν δέσποζε εκείνη του Αριστοτέλη Ωνάση. Ο εφοπλιστικός όμιλος τον οποίο ίδρυσε ο Αριστοτέλης Ωνάσης κατά τον Μεσοπόλεμο καθόρισε την πορεία της παγκόσμιας και της ελληνικής ναυτιλίας στον 20ό αιώνα. Είναι από εκείνους τους πρωτοπόρους εφοπλιστές που άνοιξαν δρόμους και άλλαξαν τις δομές και τον τρόπο λειτουργίας της ναυτιλιακής επιχείρησης. Συνέβαλε καθοριστικά σε καινοτόμους δράσεις, όπως στο άνοιγμα στις αγορές πετρελαίου και στα δεξαμενόπλοια σε πρώιμη περίοδο, στο άνοιγμα στη ναυτιλιακή χρηματοδότηση από την αμερικανική χρηματαγορά, στην προώθηση της ανάπτυξης της τεχνολογίας και του γιγαντισμού των δεξαμενόπλοιων σε ναυπηγεία της Αμερικής, της Ευρώπης και της Ασίας, στη διαμόρφωση ενός νέου μοντέλου οργάνωσης και διαχείρισης διεθνών ναυτιλιακών επιχειρήσεων κ.ο.κ. Εκτός των θαλάσσιων μεταφορών, ο Αριστοτέλης Ωνάσης επένδυσε επίσης στις εναέριες μεταφορές, δημιουργώντας μία από τις ελάχιστες, την εποχή εκείνη, ιδιωτικές εταιρείες αεροπορικών γραμμών στον κόσμο με παγκόσμια δικτύωση, την Ολυμπιακή Αεροπορία, η οποία, εκτός των άλλων, σφράγισε την ανάπτυξη του τουρισμού στην Ελλάδα. Στις αρχές του 1970 διέθετε έναν εμπορικό στόλο 80 πλοίων χωρητικότητας 2,5 εκατομμυρίων κοχ που όργωνε τους ωκεανούς και έναν αεροπορικό στόλο 30 αεροσκαφών μεταφορικής δυναμικότητας τριών εκατομμυρίων επιβατών ετησίως που όργωνε τους αιθέρες, 240 εταιρείες που τα λειτουργούσαν σε 12 χώρες και τρεις ηπείρους, με περίπου 10.000 εργαζόμενους σε στεριά και θάλασσα. Η περιουσία του το 1975 εκτιμήθηκε σε 2,6 δισεκατομμύρια δολάρια (αγοραστικής αξίας 2020). [...] 

Γλώσσα
Ελληνικά
Αριθμός αντιτύπων
1
Ψηφιακό αρχείο
Off
Επιμέλεια
Τζελινα Χαρλαυτη
Αριθμός έκδοσης
1